måndag 11 oktober 2010

Äntligen !!!

Äntligen ! är det gardiner i bägge fönster på köket! Nu kan jag börja plocka upp dom sista två lådorna med ‘skrammel’ och försöka hitta en plats till dom eller kanske inte, alltså måste bestämma mig för vad som inte ska tillbaka in i köket..

Misstänker att det långsamt blir en kund till i dom där interiörbutikerna som jag nästan aldrig sticker näsan inom. Det är så mycket som jag skulle vilja ha, som ny fruktskål, kaffefilterhållare, salt- och pepparkvarn, kaffetraktor, ting och tang till hyllor….. så måste jag måla en ny tavla till köket. Motivet har jag redan bestämt men energin har inte helt slängt sig över mig ännu..

Först ska jag måla om kontoret, färgen stämmer inte alls längre och jag måste ha en bokhylla till där, här i det nya köket finns det  ingen plats till kokböcker längre..

(p.s. ingen kommentarer tack om den fula sladden till min mans radio, det fattas fortfarande en stickkontakt över bänken där den ska stå !)

11 kommentarer:

Mia stickar sa...

Så skönt att allt håller på att vara klart! Visst ska du unna dig lite nytt!

Ing-Marie i Säter sa...

Tack för kommentar i min blogg. Svampfärgning är jätteskoj. Jag såg att du färgat med kool aid. jag gillar att färga på grått för det blir inte så skrikiga färger då. Spinner garn gör du också!

Mimmi Hek sa...

Vilken fin tavla. Har du målat den?

Anta sa...

Vad snyggt det blev. vilken super snygg tavla har du målat den.
Sköt om dej Kram

Åsa! sa...

Så fint det har blivit i ditt kök!

Helena sa...

vad fint det blir. Trevliga gardiner har du också fått. Här är det dimma, tjock dimma, rena novembervädret.

Nanne sa...

Gratulere. Så deilig for deg at du endelig kan kose deg med det lille ekstra. Unn deg noe du virkelig liker nå, som prikken over i'en. Det ble virkelig bra.

Bestemor Drillo sa...

Så fint det ble!
Gardinene var lekre !
Nå kan du kose deg med å planlegge neste prosjekt!!!!
Du er så kreativ ;) Klem fra meg!

Lilli sa...

Känns väl skönt att allt börjar bli klart i köket nu? Men lite saker fattas alltid här och var i hemmet, tycker jag :) Hoppas att du är helt återställd nu efter din operation.

Maria ( Idekroken ) sa...

Så mye fint du lager :) Du er virkelig flink! :)
Moro å titte inn til deg.
Ha en god helg.
Klem fra meg

Meta sa...

Hej gumman !
Nu har jag varit på besök iditt nya kök. Jag säger bara woh! Den som väntar på något gott.... Vilket underbart kök. tavlan gör sig väldigt bra på väggen. Men det ska väl bli lite djur förstår jag.
Kram mor i busken