lördag 23 oktober 2010

Det är tur att dagar som idag inte kommer så ofta..

Idag tycker jag synd om mig själv, mycket synd faktiskt. Var på avskjedsfest igår, min egen faktiskt. Hur hemskt är inte det? Efter 14 år ska jag byta jaktmarker, det är riktigt skrämmande och otroligt trist när man sitter där med alla som man blivit så glad i efter ofattligt många dagar som vi varit tillsammans. Då blir man så där lagom sentimental och dom sista tre halvlitrarna borde jag nog låtit bli, det berättade i varje fall min kropp idag när jag till slut vaknade kl 13… Så dagen idag beslutade jag skulle bara ägnas till spinning, det måste väl vara en harmlös sysselsättning.. Tassande runt i pysjamas, familjen ute på handletur.. då både ringer och bankar det på dörren, där står herr pianostämmare, honom hade jag helt glömt bort!! Två timmar med en mycket speciell och pratglad herreman och diverse plink-plonkljud, vilka underbara toner för mitt huvud just idag, men pianot låter fantastiskt igen, 10 år sen sist och jag smög mig faktiskt undan och fick på mig kläder..

  

Nåja, min dag idag.. Jag försöker spinna. Det går hur bra som helst tycker nu jag, riktigt kul faktiskt. Kul alltså, helt till jag ska börja tvinna, det går bara inte! Medsols eller motsols, allt blir lika fel när det kommer upp i en härva, då är det inte tvinn alls i garnet. Vad tusan gör jag fel?? Nu är i varje fall garnet sköljt och hänger till tork, hoppas det går att tvinna om det efteråt. Ska erkänna att jag har fått en god uppfriskning på vissa svenska adjektiv och varit på vippen att elda upp hela spinnrocken idag. Läste på spinner’s home om någon som slet med samma problemer, ta det lungt var visst svaret, men just nu känner jag det blir lugnare än lugnt, jag ger upp och lägger mig på soffan och slöar… I morgon är en ny dag, tack och lov.

13 kommentarer:

Birgitta sa...

Men Mia, du vet väl att övning ger färdighet. Du får allt kämpa på med spinnrocken ett tag till, sedan går det som en dans ska du se.
Kram Birgitta

Birgitta sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mimmi Hek sa...

Den sortens huvudvärk är inte rolig men jag hoppas att det var värt det.

Anonym sa...

stakkars deg :) kan tenke meg pling lydene låt fantastisk:)) nå ja.. ikke så ofte man feirer sin egen avskjed men, jeg hadde vært under bordet etter 3 øl.. blir svingstang etter 2 glass hvitvin.. billig i drift med andre ord:))

håper kvelden roer lystene til å bruke rokken som varmekilde..

god kveld.. lykke til i nyjobben og klem fra mæ

Mia stickar sa...

Hoppas dina nya jaktmarker blir spännande och bra! Eftersom jag inte kan spinna än så har jag inga råd att ge angående tvinningen, hoppas det löser sig imorgon!

Unknown sa...

Når du tvinner må du snurre rokken motsatt vei av singlene, da skal det gå bra =) Husk også å trå sakte, da får du mer kontroll på hvor mye tvinn du setter i garnet.

Ellers må du bare øve, husker eg tvinnet de første hespene fra rokken altfor hardt... Men det kom seg etterhvert =)

Strikkebesta sa...

Jaja, om ikkje anna så vart det eit humoristisk blogginnlegg av laurdagen din:) Håper tømmermennene er ute av hovudet ditt no og at laurdagskvelden vart triveleg til slutt!

Sjömans-Elin sa...

Problemet är lätt löst, Mia. Jag skickar över lite tips på saker du bör tänka på när du tvinnar i morgon. Påminn mig gärna om jag glömmer bort det.

Marita sa...

off, Mia, sånn dagen derpå er da ikke godt, nei. De kommer sjeldent her i huset også, men man får trøste seg med at det var sikkert fordi det var så moro i går..... Imorgen blir en bedre dag, garantert - med mye mere energi - til alt du har lyst å gjøre.

Nanne sa...

Gratulere med ny jobb!!!! Ikke heng deg opp i det med "Hang over", det går over.... og festen var sikkert kjempemorsom....
Den rokken kommer tilå gi deg mye glede, og det er i motbakke det går oppover. lykke til med alle dine nye utfordringer.

Helena sa...

Vad blir det för spännande jobb? Hoppas att formen bättrar sig, och humöret haha. Spinning låter spännande, men be om hjälp om det går trögt.

Åsa! sa...

Tur att dessa dagar har ett slut :)

Hoppas du kommer att trivas på ditt nya jobb!

Lilli sa...

Allt går säkert lättare imorgon eller en annan dag, när du mår bättre :) Du är en riktig mångsysslare. Ha en bra vecka!