lördag 11 december 2010

Sjalen som inte ville visa sin rätta färg!!

Det är något men färger som inte vill bli riktiga på fotografier, har ni märkt det? Sjalen fick en perfekt passform, jag ville ha en som jag kan slönga flera varv runt halsen och sen knyta lätt till. Men så här grått är inte garnet..
Inte så här gult heller..
Jag klädde till och med på mig och gick ut – va?? helt blått?? helt fel !!
Och den här suddiga bilden kom inte heller med bättre färger,  den är mycket klarare ..
Jag stickade den i slätstickning med bara några varv rätstickning här och där. Garnet är så livligt i sig själv och mönster hade bara sett bråkigt ut. Började lägga ut en maska i varje sida men gick fort över till fyra, jag ville ha den mera långsmal, annars får man ju ett berg med sjal under hakan. Gillar faktiskt modellen, den ser mycker bättre ut på ska jag lova, så nu har jag börjat på en till.. Garnet är  lagat av mjukaste mullimull Merinoull.

6 kommentarer:

Mimmi Hek sa...

Jag har också märkt att färger blir annorlunda på foto. Försökte fota min balklänning men det blev helt fel färg. Inte alls den lila färg som jag tycker är så fin.
Din sjal blev väldigt fin oavsett färg.
Kram

Nanne sa...

Ser ut som en fin form på sjal, veldig enig i at det kan bli mye under haka når man knyter et sjal rundt seg. Så får vi leve med at lyset bestemmer selv når vi fottograferer.......

Mia sa...

Men åh, vad du är duktig.. önskar jag också kunde sticka. :)

Trevlig helg!
Kram Mia

Mona sa...

Ja, vissa färger är helt omöjliga att få rätt på bild, eller så beror det på ljuset. Men din sjal ser jättefin ut! Gillar modellen! Här håller vi på att snöa in just nu. Det dalar ner så vackert.
Ha det så bra! Kram, Mona

Unknown sa...

Om vinteren er det ofte vanskelig å få riktig farge frem på ting... En lysboks er ett greitt alternativ, skal lage meg en så snart eg finner en kasse i riktig størrelse.

Lekkert sjal, sikkert varmt og godt =)

Birgitta sa...

Jag tror att den är riktig fin. Färgerna som man fotar blir ofta konstiga.
Ha en mysig tredje advent.
Kram birgitta