måndag 17 januari 2011

För mycket och för lite skymmer allt..

Ja, jag sitter här och pesar på gubbens maskin och längtar efter min egen. Hittade inget bättre att göra av min tid, den som blev mellan jobbet och ett möte ikväll. Understimulerad på jobb känner jag mig, att ha för mycket att göra är stressigt men för lite.. det är hacket värre tycker nu jag.. dagen sniglar sig fram och mina små grå lägger sig och sover. Man skulle ju tro att överskottet blev använt hemma, men dom låter sig inte väckas, dom grå.. och nu efter att ha rotat bort en timme här,.. snart dags att ge sig ut igen.. ja ha, det var den dagen av mitt liv. Nä, nu får jag sätta fart, snigelfart..

5 kommentarer:

Mimmi Hek sa...

Jag tror det är det grå vädret som gör att mina grå vill vara ifred.

Birgitta sa...

Du får väl ta med spinnrocken till jobbet då eller sländan, så inte de grå somnar.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Nanne sa...

"Arbeidslyst kom til meg, her finner du hvile". Noen dager er bare slik, men i morgen da blir alt så mye bedre.....

Bestemor Drillo sa...

De grå kommer tilbake med lyset og varmen!
Jeg eier ikke tiltakslyst for tiden, men regner med at den komer tilbake snart!!
Ha en strålende dag Mia!
Klem!

Åsa! sa...

Visst är det stressande att inte ha något att göra också! Lagom är bäst, absolut.