torsdag 10 februari 2011

Grönt är skönt

Några dagar är sköna och gröna, andra dagar är urk på burk. Några garn är gröna och mjuka, andra är lika stela och strama som stål, eller bomull då…

Idag har varit en ganska urk på burk dag men den tar ju slut och imorgon ser allt helt säkert grönare ut igen. Något som ser väldigt grönt ut och tog slut är garnet. Inte det gröna faktiskt, det har jag mera kvar av, men det brungråmelerade… så jag blir tvungen att spinna mera, säkert långt mer än ett hekto ska jag få den här färdig.. Ännu ett ufo som blir lagt till sidan alltså..

Och stel och stramt som stål är väl garnet, som egentligen är tretråd av ull, kedjetvinnat, men när jag stickar är det helt stumt och känns mest som vanligt tjock bomullsgarn.  Dessutom så ser jag nu vad som händer när ett garn är obalanserat.. Men, den ska bli färdig, en dag,.. en gång,..

Men vad så? – den är GRÖN!!!

5 kommentarer:

Mia stickar sa...

Är inne i en grön period nu och en vacker dag kanske jag kan sticka en grön skön tröja ev spunnet garn!

Bodil sa...

Vakre grønfargar. Den blir nok både fin og varm og god :)

Mimmi Hek sa...

Vilka vackra färger. Blir ju en riktig vårtröja. Skynda att spinna så vi får se det färdiga resultatet. Det där lilla med obalanserat garn är det ingen mer än du som ser. Klart ibland räcker det.
Ha en skön lördag!

promenader på landet sa...

Vackert med grönt! Önskar dig en skön helg! kram Maria

Jorun sa...

Nydelige farger. Det blir en fin genser.