måndag 7 februari 2011

Halta Lotta har en syster, halta Lotta har en …

Jag blir ju bara tvungen att skriva något om min dag idag. Livet efter 40 innbär ju en viss grad av nedsatta funktioner.. inte bara grå hårstrån och skrattrynkor. Dom sistnämda har verkligen legat i djupa veck runt ögonen idag, faktisk inte bara hos mig själv men också hos mina arbetskolleger… I vinter har jag gått med tre par stövletter, mest använda är nog dom här kängorna, inte speciellt vackra men sköna! Så har jag dom med lite klack, så där när jag känner jag behöver ha lite feminin tuch på dagen. Sist men inte minst så har jag klackarna, trippstorleken, då kommer man sig upp lite över marknivå, det hjälper, tro mig, när man känner sig så där lagom dassig och trött.. Tripp, trapp, trull alltså..

(jag är fullständig klar över att fredagens dans med skurmoppen inte syns idag och att alla tre par behöver en skoputs!)

Idag var det behov för en sån tripp-dag. Trött som en mumie tog jag stövletterna på och gick i halvdvala ut i bilen. Hm, är det möjligt, ena foten kändes mycket stramare än den andra. Mitt opererade ben måste ha blivit svullent igen.. Tassar ut på den halkiga isen när jag väl kommit fram på jobb och med det vanliga lite styltande, haltande stilen man gärna får på hal is, kom jag mig äntligen in på kontoret..

Men vad säger ni? Inte tror ni väl att det var någon som såg varför halta Lottas syster var på jobb just idag. Stövlarna liknar ju varandra på en prick, eller ?? Jag rekomenderar verkligen er att ta två omaka skor i samma höjd om skulle ni vara lika trötta som mig..

16 kommentarer:

Anta sa...

Hahahihi så det kan bli men hoppas att du haft en bra dag i alla fall. Kram

Uttan sa...

Ha ha dagens bästa..oj oj det skulle Jag velat se.

Jag har bara graningekängor så det händer nog inte Mej.
Jag är ingen skoälskare.Jag hatar att behöva köpa skor eller stövlar.
Vi har samma problem Mannen och Jag han har så stora och breda fötter och Jag har så små tunna och smala.Det är inte lätt.

Ställ skorna i ordning i kväll de du ska ha i morgon.

Kramar!

Lotte sa...

Hihi.. Kul, det har jag aldrig lyckats med. ;) Däremot letade jag efter bältet på min kontorsstol häromdagen. De andra fick sig ett gott skratt.. P.s hittar du det perfekta väskmönstret så hojta till..

Birgitta sa...

Ja du är rolig du. Men tror att du överlevde dagen med omaka skor.
Här har vi så halt, så jag ger mej inte ut på hela veckan nu. Isgata med lite snö på och brant backe, inte bra. Hoppas du kan vänta lite till på löparen.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Janicke Lekang sa...

Haha...har hørt flere som har gjort det der. Mamma dro på butikken i to helt forskjellige sko, forskjellig farge og alt... fort gjort... ;-)

Mimmi Hek sa...

Ha, ha. Faktiskt riktigt skoj åtminstonde för oss som slapp halta oss igenom dagen.
Ett tips: ha bara ett par framme åt gången så gör det inget om du är trött på morgonen.

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Haha, takk for dagens gode latter :)

Bestemor Drillo sa...

Hoho! Et herlig innlegg fra Halta Lotta!
Min samboer dro på konsert i Oslo i badesko, så han var nødt til å kjøpe sko før han gikk inn!
Ha en fin uke alikevel!
Klem!

Nanne sa...

Vel, vel...du hadde vel makent par hjemme da......
Du bidrar til et godt arbeidsmiljø med en slik god historie,,,,

Emelie sa...

Haha, jag har gjort samma sak! Skönt att veta att jag inte är ensam! (Förutom det så var det inte längesedan jag tog på mej en grå yllevante på höger hand och en svart skinnhandske på vänster och gick ut... :)

Mona sa...

Skönt att höra att man inte är ensam om att göra sådana saker. Jag har inte ännu haft olika stövlar eller skor på fötterna, men nog mycket annat, som tex skjortorna aviga på och dylikt. Man får vara lite försiktig när man tar av rocken på jobbet, för man vet aldrig vad och hur man klätt på sig i brådskan hemma...
Ha en bra dag! Kram, Mona

Mia stickar sa...

Ja du Mia, jag har tur nog ett par ugh-stövlar som jag använder jämt men fanns det två par skulle jag garanterat ha gjort som du nån vacker dag! Tack för det goda skrattet som kom efter att ha läst!

fale artut sa...

Men visst är man helt otrolig ibland! Ha de!

promenader på landet sa...

Härligt sko inlägg i dag! Själv har jag gått i mina spikskor hela vintern, för att inte halka under mina promenader! Kram Maria

Åsa! sa...

Ha, ha! Du är rolig du Mia!

Ingela sa...

... men du det kan hända den bäste! Det hände ju dig ;-)
På morgonen då man är trött, kanske ser lite sämre, bäst att inte känna efter för mycket.

Vet du för några år sedan... upptäckte jag i bussen på väg hem då jag kollade ner att jag fått på en mönstrad sko och en svart de var av samma modell en vänster och en höger. Men där slutade liknelsen. Hör till saken att dessa skor som nu gått i graven var så sköna att jag köpte 3 par (bara det) ;-)

Men visst är det en del tankar som far genom skallen då man upptäcker det. Man vill ju inte gärna väcka uppmärksamhet... eller vill man...
men det ska kännas rätt.

Ha en go dag