söndag 27 februari 2011

Här händer det inte stort..

..och det med dubbel betydning.. Jag tog ju faktiskt fram Morakniven och täljde av barken från vedkubbarna som låg inne, lät till och med kastrullen stå och sjuda lite innan jag satt den bort. Där har den nu stått i fyra dagar och även om vattnet kanske har fått en liten brunton så blir det fortfarande inte den minsta lilla färg på bomullstopsen. Undrar jag hur länge jag ska vänta eller om jag ska ge upp.. Kastrullen står ju inte i vägen så jag ger soppan en vecka till..
Med dubbel betydning, det händer inte mycket här hemma heller, piffen har helt gått ur mig, får ingenting gjort, ingen spinning eller annat handarbete, målningen står där jag lämnade den.. jag har i varje fall städat, bara det är enormt! och idag har jag skottat snö, tre timmar, vilken träningsvärk kommer jag inte få av det ?? Nej har man inget positivt att komma med är det bättre att hålla tyst…

10 kommentarer:

Anita Tørmoen sa...

Skulle fargesuppen bli lilla? Spørs om det ikke må tilsettes beis.

Mimmi Hek sa...

Skotta snö i tre timmar låter som ett slitgöra. Du är så duktig!

Lisa sa...

Men hallå!!! Du har ju gjort massor idag! Att städa är tråkigt, men du var duktig nog att ta itu med det. Snöskotning är roligare, men att skotta i tre timmar är jobbigt, jag vet...
Alltså kan du med gott samvete bara vila resten av denna dag och i morgon också tycker jag!

Mia stickar sa...

Skall det bli ett färgbad till garn?

Bente sa...

Hei!
Tusen takk for hilsen fra deg i min blogg!
Jeg må bare innrømme at jeg er litt tom for energi, selv, i dag. Men, det blir nok bedre, når vi får lysere dager, og det går mot vår.

Klem fra Bente

Uttan sa...

Ja lite dålig färg än så länge.
Men tröjan i ditt förra inlägg är jätte fin och ser så varm och go ut.

Kram!

Emelie sa...

Alla har vi perioder då det inte händer mycket..eller inget alls :) du har ialla fall städat, det är inte illa! :)

Birgitta sa...

Roligt att du är med och firar hos mej. Så fin din stickade tröja blev.
Önskar dej en skön vecka.
Kram Birgitta

Åsa! sa...

Inte konstigt att du känner dig slut efter tre timmars snöskottning!

Anna - stickande trädgårdsstudent sa...

Tror du inte att det är bättre med färsk bark, eller vad står det i din bok?