söndag 13 februari 2011

Vilket är svårast ? foto eller måleri ?

Anar inte, jag tycker det är helt omöjligt att fotografera, i varje fall inne, om kvällen, med blixt. Dessutom blir inte färg och form helt som jag vill när jag målar heller… men det är ännu länge till den är färdig.. Söndag, mors dag, ledighet och inte stort nyttigt gjort. Med andra ord en härlig, avkopplande helg.. hoppas lite av reserverna är laddade för en ny arbetsvecka. Just nu skulle jag faktiskt önska mig några veckors semester..

7 kommentarer:

Mimmi Hek sa...

Bra att ha en dotter i Norge. Då får jag två! morsdag.
Din tavla blir jättefin!

Nanne sa...

Det er vanskelig å fotografere i lampelys, men disse bildene er jo flotte. Forstår at du har utnyttet inneværet godt.

LisaMatilda sa...

Visst är det svårt att fotografera nu. Kanske tur att det mörkare halva året, annars skulle min dator svämma över av bilder...
Så vacker din tavla är!

Åsa! sa...

Måla är svårast, tveklöst!

Firar ni Alla Hjärtans Dag i Norge?
Idag är det ju iallafall Alla Hjärtan i Sverige, så jag önskar dig en fin Hjärtans dag! Kram

Mia stickar sa...

Måla! Även om fotot blir helt fel färg, blänker av blixt, ingen riktig skärpa så¨är det bättre än vad jag skulle kunna åstadkomma med färg och pensel. Du däremot målar ju jättefint! Hoppas du fick en bra morsdag!

Birgitta sa...

Vad duktig du är med penseln. Jag skulle aldrig klara av det.
Vill ge dej en riktigt varm hjärtekram idag.
Birgitta

Emelie sa...

Jättefint!! Jag tycker då att målning är mycket svårare...kanske för att jag inte målat på flera år medan jag tar lite kort här och där nästan dagligen...men jag kan hålla med om att det är en konstform i sej att använda blixt med en kamera, det gör jag nästan aldrig :)

Ha en fin vecka :)