torsdag 7 juli 2011

Alla har livets rätt..

Ja, också grodor med bara ett ben. Det andra har ramlat av. Men grodan är söt ändå tycker jag. Alla har livets rätt och inte kan jag slänga den bara för att den har ett mindre handikapp.

Jag försökte mig på spraymålning utomhus, det var ju uppehållsväder, men det slutade som alltid, med regn. Jag har tidigare spraymålat alla mina utekrukor svarta, det var billigare än att köpa nya. Det blir ju en salig blandning efter några år. Nu kom jag på att jag skulle ta mina gamla fågelbad också. Det är många år sen jag gjorde dom, och akrylfärgen jag målade dom med börjar långsamt forsvinna.

Så nu hoppas jag på lite mer uppehållsväder så blir resten också svarta. Men jag undrar jag, sitter lacken kvar? Jag började förresten så ambisiöst med ny murputs på trappan i maj, men sen dess har det inte varit tryggt väder, tre är trappsteg kvar, tre veckor till semestern, tre veckor till fint väder??

2 kommentarer:

... sa...

Frosken pynter da like godt opp med ett ben :) Kjempesøt var den.

Det var mange fuglebad, Mia. Stilig! Jeg har aldri brukt spraymaling, men det er en god idè å male potter. Kjenner godt til at det blir mange forskjellige etterhvert.

Ha en fin dag i morgen :)

Anonym sa...

men hvorfor skal du lakke de svart.. jeg synes de ser så fin ut med de fargene..

huff.. dere har virkelig fått gjennomgå der sør ! jeg synes synd i dere !!! vi har tidenes sommer.. jeg tror den kommer å gå inn i historiebøkerne..

du får komme nordover en tur Mia !

ps! frosker skal man ikke kaste, hverken med eller uten ben.. kan jo være en prins ; )