tisdag 12 juli 2011

Dom sötaste bären växer alltid i höjden

.Eftersom jag blev tvungen att ställa mig helt överst på stegen och likaväl sträcka mig efter en gren jag kunde dra i, så blev det bara ett bär till var och en av oss. Dessa blev serverade på en tallrik, en till var och en av oss. Detta är väl fransk dessert?

Dom är en klar delikatess, våra bigaråer/ moreller. Söta och goda. Detta är en ljusröd variant, klart hänger dom längre blir dom rödare men blöta. Vi lurarde faktiskt han far i många år att detta var kart och åt dom själva, jag och barnen. Nej fy, så fult gjort! Men nu fick han alltså ett bär till dessert. Så kan ju Ingengören få tänka ut hur han ska komma åt resten..

6 kommentarer:

Åsa! sa...

Godast av alla bär!

Birgitta sa...

Ser riktigt gottigott ut.
Kram Birgitta

Mia stickar sa...

Å så goda de ser ut!

Mimmi Hek sa...

Mums! Hoppas att ni har fler bär så att ni kan frossa i dom en annan dag.
Kram

Anonym sa...

:))) håper det blir flere på deg en denne ene :))

Lisa sa...

He he he, erkänner att jag gillar ditt lureri ;-) Fint som på Nobelfesten! Det är märkligt att allt gottis ska sitta så högt upp. Undrar om brandkåren kan komma med stegvagn och hjälpa till...
Mysonsdag!