fredag 28 oktober 2011

Känner mig faktiskt bakfull!!

Det får inte hjälpas men jag känner mig faktiskt bakfull idag. Och det fastän jag inte varit på fest. Orsaken, rent bortsett från att det är fredag och jag ser fram mot helgen, är väl kanske den tidiga morgonen jag hade idag. Kl 5.05 körde jag yngste sonen till flygtåget, han ska äntligen få ‘återförenas’ med sin flickvän som började studera i England i höst. Det är ju så tragiskt, romantiskt att mor får tårar i ögonen och aldrig så lite ont i hjärtat. Men oansett, jag gick och la mig igen när jag kom hem och vaknade alltså helt bakfull. Nu har jag varit på ett tvådagars seminarie, i och för sig om skiftordningar, men en av föreläsarna snackade om melatonin och nattvakter. Man ska så absolut inte störa någon som sover mellan midnatt och sex på morgonen, nu känner jag varför. Men det är klart, nu utpå eftermiddagen börjar jag vakna och huset ska städas, en typisk aktivitet på en kompledig dag, inte sant?

Eftersom inte energin kom kastad över mig på förmiddagen så satte jag mig vid spinnrocken och produserade detta lilla nystan, fingered weight. Kände att det faktiskt var riktigt kul igen så det blir säkert mer trampande nu i helgen. Skulle gärna gjort det redan nu men som en ‘äkta’ husmor inser jag att jag blir tvungen att ta plikterna först, alltså, medans min son njuter en romantisk rendez-vous ska jag ta en sväng om med skurborsten Smilefjes

4 kommentarer:

Lisa sa...

Så rart! Svenskrar alltså, inte norskrar = )
Jag förstår det där med sömnen, den är så viktig och blir den avkortad mår man inte bra. Tur att du fått ny energi igen! Läckert garn dessutom, såklart du fick ny kraft av det.
Du har också höstvackra rudbeckior, ser jag. Visst är de fina med sina "bastkjolar"!

Massor av fredagsmys till dig!

Hilde sa...

Kjenner til det med søvnen, jeg blir også lett urven om min vanlige søvnrutine blir brutt.

Så koselig med sønnen da, håper han får et hyggelig opphold :)

Kjempefint nøste du har produsert, Mia :) Og nå blir det nok flere fremover tenker jeg.

Ønsker deg en fin helg :)

Mimmi Hek sa...

Sömn är viktig! Men, varför ska vi alltid vara så förbaskat duktiga? Tänk om du hade tagit dej tid att sitta i godan ro vid spinnrocken hela dagen. Fast jag ska inte säga något. När jag bestämmer mej för att ta en lugn dag kan jag komma på mej själv med att plötsligt går både disk och tvättmaskin, lite ska plockas här och där. När kvällen kommer har jag knappt suttit vid knyppeldynan eller öppnat den där boken. Vad är det för fel på oss?
Ha nu en skön lördag!
Kram

Mia stickar sa...

Kände mig också bakis igår, gick och la mig och sov efter jobbet, nåt jag aldrig brukar göra! Hoppas du är piggare idag!