onsdag 16 november 2011

Alltid blir det något..

Det är nästan så man får mera gjort när man jobbar. Ikväll skulle jag sy fodral till den andra kudden, medans jag nu ännu kom ihåg vad jag gjorde med den första..Så när det är färdig och jag ska prova med kudden i – vad upptäcker jag ??!!

Självklart har jag klart att ta en av varje, det fanns visst två storlekar, så den andra kudden är 30x60 cm istället, det är ju bara så typiskt mig, stressar förbi utan att se så noga efter..  Vilken tur att det var precis det bortklippet jag hade kvar från dom andra två kuddarna. Det måtte ju bara bli en liten till av samma tyg. Men med en öppning i den andra ändan, tygresten var inte mer än 32 cm bred..

Har man öppnat förpackningen kan man ju inte byta den. Jag tycker det var riktigt kul med avlånga kuddar, faktiskt riktigt kul att sy kuddar också, så det är väl bra jag har ännu mera tyg på lagret (och inte minst, att jag måste en ny tur till Stoff&Stil efter en kudde till…minst…)

Men jag har köpt ett annat tyg också, flera fyrkantiga kuddar väntar.. kanske jag hittar lite inspiration likaväl? När man jobbar kommer man igång på morgonen och då fortsätter man liksom av bara farten när man kommer hem.. I varje fall en liten stund för ny väntar Dr. House på mig, han och stickningen..

Men jag tänkte jag skulle visa hur fint 2 teljus brinner i morfars ljusstake som hänger i fönstret, ser helmysigt ut. Men, jag klarar inte fota det hur jag an försöker.. Vilken inställning ska man egentligen ha på kamera? Nåja, använd fantasin så förstår man kanske hur mysigt det var vid symaskin..

5 kommentarer:

Mimmi Hek sa...

Jag förstår precis hur mysigt du har det och vilka fina kuddar du syr.
Kram

Mia stickar sa...

Jättefina kuddar med så läcker "knäppning"! Önskar jag kunde ha kuddar men hundarna lskar kuddar så de skulle aldrig få ligga ifred.

Åsa! sa...

Kuddarna är verkligen smakfulla Mia!

Har morfar gjort ljusstaken själv? Den är också mycket vacker!

Bodil sa...

Det var flotte putar. Og så smart løysing med knappar og snorer :)
Tusen takk for kommentar på spinnebloggen min. Til desse hespene tok eg litt fiber av ein farge om gongen og spann det. Så tek eg litt fiber av ein anna farge og spinne det. Osv. Men andre gongar gjer eg det slik: Eg vel ut dei fargane eg vil ha, og så blandar eg alt på kardemaskina før eg spinne det. Håper du forstå det. Viss ikkje, berre spør :) Ha ein fin dag :)

Anita Tørmoen sa...

Utrolig flotte puter du har:)