tisdag 1 november 2011

Höstens första riktiga garnhärva

Så, här visas nu resultatet av dom sista dagars seans vid spinnrocken. 78 g/ 308 m (395m/hg) fingered – tvåtrådigt garn. Nu är det ju så länge sen jag spunnit ull att jag måste slå upp vilken ull det var jag använde. Fransk ull är det visst, och den förra härvan var otroligt nog också på 78 gram och bara pyttelite tunnare, och jag som tyckte jag gjorde tråden sååå tunn den här gången.. 4 april… rocken har fått varit i fred nästan 7 månader! du hjälpe mig.. men nu kommer den säkert igång igen..

Garnet som jag lagade i våras började jag först på med till en poncho, som repades upp. Hittade det här i mina gömmor på kontoret. Jag hade ju börjat på en tröja istället. Tänk vad man glömmer fort.. Nu har jag väl egentligen ingen lust på den här tröjan längre men tror faktiskt inte jag har någon lust att repa upp garnet..

Den blir väldigt vid men det får inte hjälpas. Nu håller ju inte 78 gram till resten av tröjan så jag får väl spinna lite mera. Bra att man inte blir sysslolös, UFO’s har jag gott om..  Men nu intar jag ryggläge i soffan med mössan, Grace anatomi på TV’n, ge garnet ett kokande bad får jag ta imorgon..

4 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Skissen på koftan är så fin, du har väl inte gjort den själv? Blir i så fall helt imponerad, läcker, läcker.
Agneta kram

Hilde sa...

Så fint garn, Mia :) Jeg er så imponert over spinningen du gjør!
Og er spent på å se genseren når den er ferdig.

Bodil sa...

Så kjekt at du har funne fram rokken igjen. Flott garn du har spunne, og spennande trøye du strikkar :) Ha ein fin kveld :)

Britaiskogen sa...

Så flott garn du har spunnet, jeg er mektig imponert..