onsdag 30 november 2011

Inte färdig!!

Ha,ha, vilket avslöjande ljus med blixten. När man jobbar i mörkret så ser man inte alltid alla detaljer. Någon (mig) hade väldigt leriga trädgårdshandskar på sig. Min lilla trappgran, som inte alls står i trappan men utanför dörren och inte alls är någon gran heller för den är lagad av enris och mossa. Jag skickade iväg gubben en sväng efter byggmaterial medans jag klippte upp hönsnätet och formade ‘granen’. Sen vart det mörkt..
 
Inte är jag färdig med sjösjukan heller. Vilken båttur!! Jag trodde inte jag var en så landkrabba och att jag skulle reagera men det gjorde jag. Men så var det ju kanske inte det lugnaste farvatten heller.. Jag tog tacksamt emot dom sjösjuktabletter som fanns i receptionen, till och med Strøget hade våldsamma vågor när vi var i land! Nu känns det verkligen bäst  med soffaläge. Ändå tur att resan var lärorik och sällskapet absolut trevligt.
 

3 kommentarer:

Mona sa...

Fin gran du har gjort och vacker kruka! Är det ett betongäpple du har där bredvid? Fint det också. Det ser så vintrigt ut på nåt sätt. Ja det är inte mycket man hinner göra i dagsljus den här tiden på året. Idag har det inte varit ljust alls tycker jag. Men snart, snart vänder det...
Ha det så bra! Kramar, Mona

Mimmi Hek sa...

Sjösjuka är verkligen inte skoj. Reste för många år sedan mellan Sverige och Tyskland i full storm. Vi passagerare låg på kors och tvärs och spydde överallt. Stackars städpersonal. Hoppas att det inte var lika illa för er.
Kram

Ann-Sofie sa...

Det var en bra idé att göra en gran av klipp i.s.t.f. att köpa en. Tack!
Vi håller tummarna att sjösjukan ger sig snart. Är man landkrabba så är vågor lagom kul.