tisdag 17 januari 2012

Mera tvättat till lagret

Den första tvätten av norsk höstull C1, (crossbredull), har torkat en dag nu så den värsta lukten är på väg ut. Ja, för inte var denna ullen renare än den första och inte luktar den mindre, men när den börjar torka känner man inte mycket av det. Nu är inte min man helt enig, han tycker det stinker mer på badrummet nu än när han varit där. Jag är inte helt enig, men den våta ullen luktar ju inte heller direkt parfymerat..
Den här gången tvättade jag några lockar om gången (ja då, vattnet blev mycket smutsigt!) och sköljde i fyra vatten. Jag tyckte jag fick det riktigt rent men som bilden visar, hm, kanske inte så rent som det borde varit… Det här är bara en del av det kilo jag beställde så nästa runda med tvätt tror jag att jag försöker färga, en kväll, när lusten tränger sig på…
Ingen fara för att jag ska få fritidsproblemer alltså!

2 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Jösses - det verkar vara ett evighetsprojekt du gett dig på.

Mia stickar sa...

Vilket jobb du lägger ner! Nu håller jag mig bara till färdigspunnet garn!