onsdag 4 januari 2012

Vem tusan äter ormar till middag??

39 gram/ 90 meter (231 m/hg) Tretrådigt kedjetvinnat. Resterna ska kardas.
Ja vem tusan äter ormar till middag om inte min son som tillagar en romantisk middag för två (han och flickvännen) på köket en tisdagskväll. Skräck och gru, hela huset luktade pyton. Att jag har ormfobi hjälper inte till att jag ska tycka det luktar något bättre. Vem tusan kom på att man kan sälja frysta pytonormsfiléer i köttdisken??
Men i ärlighetens namn så kryper det ut av sonen idag till middag att han inte gillade smaken han heller..

p.s  (vi köpte dom  2 pytonormsfilèer på Kötthallen, Töckfors, kostade bara bortemot 100 skr/ stk, låg i frysdisken förståss...)

7 kommentarer:

Mimmi Hek sa...

Tvi för den lede!
Har hellre aldrig hört talas om pytonormsfilé. Menar du allvar?
Fint garn.
Kram

Mona sa...

Nämen huj! Är det faktiskt sant att man kan köpa ormfilé?
Vacker färg på garnet.

Kramar, Mona

Mia stickar sa...

Man brukar ju säga att det smakar huggorm men pytonormsfile? JAg tror inte ja gskulle falla pladask för den man som bjöd mig på det på en romantisk middag!

Ann-Sofie sa...

Är det sant? Säljs sådant i affär. Fy fanken!

Lisa sa...

"Det luktade pyton". Humor! Tokig som jag är, skulle jag garanterat köpa om jag hittade något sådant. Jag har ju ätit krokodil och det var jättegott! Kan nog tycka att sonen borde få lite smisk eller åtminstone bli tagen i örat. Att plåga sin älskade moder på det viset!
Jag älskar färgerna på dina härvor! Så varma och inbjudande. Påminner om eld tycker jag. Mia for president! = )

kram, Lisa

Hilde sa...

Oj!! Pytonormfilet hørtes eksotisk ut. Du har en modig sønn som setter tennene i det!!
Jeg tror ikke jeg hadde våget å smake.

Nydelig garn igjen Mia. Jeg blir stum av beundring!! :)

Snäckskalsdalen. sa...

Men det är bra med orm när det är kallt, det värmer har jag fått lära mig. Men därifrån till att äta det - nix, kommer inte på frågan. Bluäääh!
Agneta kram