lördag 23 juni 2012

Hur blir det med badet nu i semestertider?

Fyra veckor…. det tar säkert minst fyra veckor till nu som semestern är rätt runt hörnet… Renovering är ett riktigt tålamodsprov. Inte bara för att magsjukan kom in i huset när vi bara hade en toalett förra veckan …

Jag undrar om inte jag kommer använda stora delar av min semester på städning när den dagen kommer. Efter först sovrummet (som fortfarande ska ha nya lister…) och nu badrummet så känns det som hela huset behöver ett riktigt krafttag.

Men det går ju framåt. Sista veckan har litexplattorna kommit på plats och idag började husets elektirker täta alla sprickor. Imorgon ska en primer på, sen värmekablar.. Skönt att i varje fall en hantverkare är nära till hands. Faktiskt är planen att kakelläggaren ska komma någongång mitt i veckan som kommer..

En annan lite oväntad, kul detalj är tröskeln. Tydligen är det ‘mode’ med dom också. Snickaren bad om att han skulle få halvera höjden på den. Den var visst väldig hög och tydligen 70-tal den också. Det hade jag aldrig tänkt på men nu som det är gjort, jo visst, det ser bättre och mera ‘normalt’ ut.

Så, a ha! Då har jag mera jobb framför mig. Men ska jag vara ärlig så hade jag redan gjort en överrennskommelse med elektrikern att den lilla hallen skulle få en “make-over” när han var färdig..

3 kommentarer:

Lisa sa...

Vilken vacker dörr! Är det månne du som har målat?
Magsjuka, om det säger jag "oh, SHIT"! Inte kul alls vare sig det finns flera toaletter eller ej. Det kommer att bli superbra när badet är klart. Hoppas att semestertiderna inte försenar arbetet. Viktigast är att du hinner vara ute och njuta av trädgården och inte bara vara inne och städa!

Kram, Lisa

Mimmi sa...

Magsjukan var riktigt dåligt tajmad för er del. Om den nu kan räknas som vältajmad vid något tillfälle? Svar Nej!
Tyvärr behöver ju hantverkarna också semester. Inte bra för oss.
Hoppas du får toaletten klar innan kaklaren känner för ledigt.
Kram

Mia stickar sa...

Man brukar ju säga att man badar jul och midsommar! Får hoppas du får ett bad till semestern iallafall! Jag kan lugna dig med att U-båten inte var från främmande makt utan kommer från samma by som mig!