torsdag 29 november 2012

Ekbark i härvan..

214 m/ 72 gram (297,5 m/hg) – tvåtrådig höstull färgad med ekbark.
Detta garnet blev inte så tunnt men jag är glad ändå. Jag har nämligen spunnit med långa drag och låtit ullen dra sig själv ut av ‘tullen’ som jag hade i handen. Nu tror jag jag får det till, jag kan! Men jag måste öva mer på mina kardekunskaper tror jag, ullen är väldig seg.. Men det tror jag också kan ha med färgningen att göra. Varm ljusgul färg blev det av barken.
Den kvisten av ek som jag drog hem har verkligen hållt till många ullfärgningar..

2 kommentarer:

Emilia sa...

Vilken fin härva du gjort!

Lisa sa...

Tänk att ekbark gör så fin färg! Här finns hur många ekar som helst, undrar om det går att färga tyg med det också...
Nice med stickskola också! Du är ju superpedagogisk! Det är säkert många som blir glad över din beskrivning. Tänk om alla mönster var lika tydliga :)

Kram, Lisa