söndag 18 november 2012

Koftan ‘in real life’, den används..

Jag sa ju den blev lång, stor och lång. Garnet hade säkert räckt till två koftor, i varje fall nästan. Se, den går helt ner till knävecken, man skön, helt otroligt mulligmysigsupermjukgod är den. Värmer behagligt nu i höstrusket.
Men jag ska erkänna att några detaljer fortfarande irriterer mig. Som det knallgula varvet på bröstet och ärmarna (jag sa ju jag skulle repa upp…) och inte mindre irriterar mig dom knallgula fickorna (eller grå hår och dubbelhaka…)
Men det kan vara skitsamma, för den är min, alldeles min egen, och jag går ändå mest med händerna i fickorna, ahh, dom fickorna, jag är så glad att jag tordes laga dem för koftan hade inte varit den samma utan.

5 kommentarer:

Marit sa...

Jakken din ble kjempefin! Så flink du er til å strikke :-)

Mia stickar sa...

Den blev ju jättefin och gissar att den är kanongo att ha på sig!

Marita sa...

Den ble veldig flott! Og du må ikke irritere deg over sånne små bagateller - du her gjort en kjempejobb. Elsker lange jakker og denne er nok god og varm ja.

Ann-Sofie sa...

Den är ju hur mysig som helst. Känslan av att ha gjort den helt själv överväger alla småsaker man retar sig på.
Det gula varvet tycker jag inte skämmer den.

Meta sa...

Hej !
En sån himla skön tröja du har stickat. Jag riktigt känner hur den värmer. Den blir skön att ha när snön vräker ned utna för fönstret. Ränderna i en helt annan färg är bara små bagateller-
Kram mor i busken