lördag 3 november 2012

Nu är väl badrummet uppe färdigt..

Badrummet, som vi började med i maj har tagit sin tid. Nu kom äntligen den sista delen på plats idag. Fönstret som skulle bytas ut kom ju med fel första gången och eftersom det är specialbeställt tog det många veckor att få det nya. Men, när vi var i Italien i slutet av september satte snickaren äntligen in det nya, och den hyllan jag bad honom om, så sen var det sista upp till mig att göra färdigt.

Nu tog det mig några veckor att helt bestämma mig för vad jag skulle göra. Hela tiden har jag haft planer om gröna lameller, men det var ju kanske lite väl dyrt som gardin i den lilla öppningen.. Men, har vi först gjort så mycket med rummet så får man väl kosta på sig den sista lilla finishingen också. Alltså blev det till en specialbeställning av lameller – gröna. Idag har det knepats och knåpats och resultatet ?? Mycket nöjd!

Jo da, enig, mormors gamla tvättfat och kanna är inte gröna och passar kanske inte helt, men jag vill ha den framme. Min Hoya bella, som såg helt död ut i vardagsrumsfönstret efter sommaren, har faktiskt börjat komma med nya gröna skott så det tar nog inte lång tid tills den ser friskare ut heller..såna detaljer ska man inte se så gott på.

1 kommentar:

Meta sa...

HEJ GUMMAN !
Vilket härligt badrum det blev när allt kom på plats. Mycket läckert med hyllan ovanför fönstret. Mormors kanna och fat passar alldeles ypperligt, det är ju i badrummet det ar plats.
Ha en god kväll med "down town Abbey "
Kram mamma