tisdag 20 november 2012

Upprepning blir sockor…

Alpackaullen som skulle bli en tröja, som blev en patentstickad poncho istället, blev aldrig monterad. Gillade helt enkelt inte resultatet. Men nu är det upprepning på gång, igen.. Dyrt garn som jag inte vet vad man kan använda till, så här är det frogging på gång..

Dyrbara, mjuka och varma sockor. När jag satt där och nystade mitt upprepade garn nr 10 eller så där, kom jag på att det var länge sen jag stickade patent, så nu blir det sockor istället.. Dom blir kanske färdiga, kanske använda..

För dom första upprepningarna har jag redan på fötterna, mjuka och härliga, helt säkert inte speciellt slitstarka… men dom värmer gott nu på dom höstkalla golven..

Hjärtan på skaften, ränder över foten och så där helt vanliga, klassiska hälar.. Misstänker det blir flera sockor här i huset, just nu har jag ‘tröttnat’ på koftor, men hur länge det blir till nästa vet man ju aldrig..

Ahh, nog är det skönt med lite småstickningar i bland också.. och som vanligt hittar man aldrig sockorna från förra vintern när man fryser.

8 kommentarer:

Marit sa...

Så flink du er! Strikke sokker har jeg aldri fått dreisen på, men har håp om å finne en idiotsikker oppskrift ;-)

Lisa sa...

Det bidde ingen kofta, det bidde ett par sockar! Helt underbara dessutom! Maken såg bilderna och öste beröm över dem. Jag fattar vinken; han vill att jag ska sticka nya åt honom ;-)
Så snygga som dina orkar jag nog inte göra, jag nöjer mig med att titta på dem!

Kram, Lisa

Birgitta sa...

Inte illa att det bidde sockor av det fina garnet. De blir säkert väldigt sköna. Jag tycker din härliga kofta verkar så mysig.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Guri sa...

Så kjedelig å måtte rekke opp, men sokker er da alltid godt å ha?! De du har strikket var kjempefine!

MarJE sa...

Hei,
Uff, å måtte rekke opp er ikkje noko særlig.....
Sokkane som du har strikka er kjempeflotte....og deilig med noko godt å varme føtene på no til vinteren.
Ha det fint.

Åsa! sa...

Jag är så imponerad av din stick-konst!

Emilia sa...

Vilka snygga sockar - tur att du repade upp då ;)

Anonym sa...

Bättre fina sockar än ett UFO som bara ligger! Jättefina blev dom! Miastickar