lördag 29 december 2012

Fem huvuden till fem mössor

Julstickningen skulle inte vara så stor, bara något litet att ha in händerna ut på kvällen framför TV,n, Fem mössor blev det. Idag hade vi besökt så då fick jag också ihop fem huvuden som kunde vara modeller. Nu försvann ju någon direkt, passformen är ju helt enkelt perfekt, och mössorna får som regel ‘ben att gå å’. Det kanske blir några till. Tydligen stickar jag några varje vinter..

Flera mössor; här, här och här

Lediga dagar, idag hade jag till och med lust att städa. Hur konstigt låter inte det?

7 kommentarer:

Mona sa...

Du har varit flitig! Härliga mössor du stickat.
Ha det så bra! Kramar, Mona

Anna-Lena sa...

Oh, vilka härliga mössor! Har du något mönster man kan "tigga" sig till samt vilket garn har du använt?
GOTT NYTT ÅR!!
(och det kanske blir fler mössor!)

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka mössor, så fina!
Agneta kram

Mimmi sa...

Något litet?! Fem mössor räknar inte jag som något litet. Har bara varit i bokens värld och inte stickat ett dugg innan jul.
Ser mej omkring och hoppas att lusten att städa ska infinna sig då ovanvåningen verkligen behöver en omgång.
Kram

Unknown sa...

Haha, ja det var verkligen precis samma färg. Fina mössor!

Emilia sa...

Härliga randade mössor!

Mia stickar sa...

Fina mössor! Kan du skicka lite lust att städa till mig?