torsdag 13 december 2012

Inte har jag gjort mycket sista veckan, men…

.. jag har fästat trådarna i varje fall på det sista paret sockor..

Det här är tredje paret av garnet som jag fick när jag repade upp det som skulle ha blivit en poncho.. Mera garn ligger och väntar, hur många sockor behöver man egentligen i alpacka?

På skaften har jag stickat ‘pluppar’/ ‘popcorn’  i dom aviga varven, det var inte smart, eller så är det min fri fantasi resårstick i blått.. oansett så är skaften alldeles för lite elastiska.

Lucia, ja idag är det Lucia, men i år fick Baker Hansen baka mina lussikatter ( har helt enkelt inte haft tid att tänka på jul ännu…).Det är inte det samma som egna (misstänkligt ljusgula..) men man kan ju hoppas det finns ett litet spår av saffran i om i varje fall, är det Lucia ska jag ha lussikatter, så det så!

Inga kommentarer: