söndag 20 januari 2013

Les Misérables–filmen som alla borde se!

Jo, nog tycker jag om dramatik, misär och musik. Men den här filmen passar alla smaker. Hela familjen såg den i fredags och den har följt med mig i tankarna helt sedan dess. Om den manliga delen va 20 eller 50 år tycks inte spela någon roll, man lever sig in i filmen, glömmer att det nästan inte finns en replik, i stort sett bara sång, som vanligtvis inte tillhör den varianten som varken stor eller liten lyssnar på. Trollbundna följde vi alla med på handlingen som utspelade sig på filmduken. Och nog passade det väldigt bra att sitta i Drammens teaterns vackra sal när man upplever detta. Att stolarna inte var lika mjuka som på vanliga bion och att filmen var 2t 37 min märkte man inte av. Tärningskast 6 alltså, en upplevelse jag kommer suga länge på. Har du inte sett den? Gör det!

2 kommentarer:

Guri sa...

Nå har jeg hørt så mye positivt om filmen , at jeg må vel se den jeg også nå :)

Helena sa...

Har inte sett den, jag har inte varit på bio på i alla fall 15 år...kanske på tiden att gå igen. Vad roligt att hela familjen gick tillsammans och såg den.
Ha en fin vintervecka.