lördag 23 februari 2013

Helgeglede # 15–härligt stilla

En härlig känsla, när kvällen kommer och man har plockat av bordet. Disken är färdig men ljusen får brinna ett tag till. Hela familjen samlad och två ungdomar till, vilken trevlig middag. Inte behöver man vara ute och äta på restaurang för att njuta. Såna här dagar när man hinner en massa, huset, körtur med sonen, tulpaner från Plantasjen, f(ick med mig vasen hem därifrån också..) och såjord! Nu tror jag faktiskt jag har ett hopp om att så i morgon. Veckans inköp är avklarade. Jag har börjat med veckomeny från lördag-fredag. Det gjorde jag innan när barnen var mindre, då såg dom till att vara borta hos kompisar varje gång det stod fisk.. Nu är jag igång igen men inte vecka som minsteman påpekade, jag har lika så gott lagat meny för hela månaden. Inte en dag med samma rätt, det är nästan den största vinsten. Hela eftermiddagen har mina gamla godingar härjat i högtalarna medans jag dansat med damsugaren. Musiken fick stå på när jag satt vid spinnrocken också. Orkar man höra musik har man det bra tycker jag.

Dela dina Helgegleder hos Vivi,

1 kommentar:

Meta sa...

vad härligt att du kan spinna! önskar jag kunde det.
Ha en fin söndag.
Kram Meta