torsdag 21 februari 2013

Jag gjorde det!

Det är något som händer när man kommer hem från jobbet och det fortfarande är ljus. Man går inte helt ner i knäsänk på väg upp till köket och espressomaskinen. Jo då, kanske lite svaj i knävecket fortfarande för dagarna är ganska grymma, men man kryper jo inte längre upp..

Så till kvällskaffen idag kan jag njuta några kalasgoda kakor, nybakta, härligt. Ja, inte sån att dom fortfarande är så varma men dom blev faktiskt bakade FÖRE middagen, inte illa. Kakorna är Birgittas apelsinkolasnittar ( ++ ), ja, jag har aldrig kunnat hålla mig helt till ett recept (typiskt mig..) utan måste alltid trixa lite. Ett ägg i din kakdeg, Birgitta, var allt som behövdes för att jag skulle kunna laga klickkakor av dom i stället. Och lite hasselnötter… sen hör man från skaran av husets herrar – knallgoda cookies!

Så nu så, ska jag sätta mig lite. Man kan ju inte låta vårkänslorna helt få styra ännu. Men nog märks det att det var ljust när jag parkerade bilen i morse och att ljuset höll i sig långt ut över eftermiddagen. Nu vänder det ordentligt, vi går åt rätt håll. Nu vänder saven långsamt tillbaka.

Bara lite synd, men bara pyttelite alltså, är det att man ser hur skitiga fönstrena är också… nåja, ingen rosor utan taggar..

5 kommentarer:

Lisa sa...

Whäääää! Det finns inge som du som för att jag dreglar! När jag såg första bilden kunde jag känna lukten också! Har nog något fel i kontoret, he he. Bra jobbat, min vän. Undrar hur länge de räcker :P

Kram, Lisa

Hilde sa...

Nå merkes det godt at dagene er lengre, og det er så godt. Og sammen med lyset øker også energien!
Hehe, vinduene ja... her hos meg kan jeg nesten ikke se ut gjennom dem. Skal pusse når det er slutt på frosten :)

Kakene så kjempegode ut, nam :)

Guri sa...

JA, det er virkelig herlig at dagene blir lysere og at det går mot vår!!!
Nyt dagene! God helg!

Åsa! sa...

Visst är det skönt att det är ljust lite längre på kvällarna, genast blir man lite piggare!

Meta sa...

Nu märks det att våren är på gång och att björnen har vaknat i sitt ide. Det är härligt gumman.
Kram mamma