söndag 8 september 2013

Loppis

Vi har varit på långhelg i gamla svedala i helgen. Två nätter tillbringades på Grythyttans gästgiveri med god vänner och god mat. Ett jättecharmig litet samhälle som egentligen inte ligger speciellt långt från mitt barndomshem men jag kan inte komma ihåg att jag någonsin har varit där. Det samma gäller Nora, jag tror aldrig jag varit där heller men nu blev det en tur dit också. Där hittade jag den här gamla burken. Nu brukar jag inte köpa gamla burkar egentligen men när det stod kaffeaktiebolaget Pyramiden Västerås blev jag ju tvungen att ta med mig den hem.

Det samma med den här gamla fårsaxen, nog skulle den med hem till Norge den också. Så kan det gå, nu har jag ju ingen får, kommer nog inte få det heller men den ska få hänga på väggen till pynt. Det här är ju rena, rama mordvapnet ju, passar väl bra som suvenir när man har traskat runt i Maria Lang’s hemmiljö.. Undrar om hon skrev något om fårsaxar?

1 kommentar:

Hilde sa...

Flotte loppe-funn :) Fåresaksen gjør seg sikkert fint som pynt.