torsdag 26 december 2013

Spinnerens hjem lotteri

  • Hva har du lært om fiber/spinning/bruk av ditt håndspunnet garn i det siste året?  Hva har du prøvd nytt?  Hvordan har du presset deg selv ut fra din "comfort zone" til nye utfordringer?  (Om du er helt fersk til spinning regner jeg med at alt ligger utenfor din comfort zone.)  Eller, hva har du funnet ER din comfort zone?  ("Comfort zone" betyr at noe er så behagelig at den har ikke noe utfordring; man kunne nesten gjøre det uten å tenke.  Det betyr ikke at det er kjedelig, men heller at du har mestret det og at du kan "falle tilbake" på det for å slappe av og fortsatt vite at produkten kommer til å bli det du ville.)

    Jag har lärt mig massor det sista året känner jag. Kanske inte lärt mig men jag har försökt med mig på många nya tekniker och fibrer. Mycket på grund at temaspinningen som har gått genom hela 2013 på forumet. Jag har också läst en del nya böcker och lekt lite mer med fibrer än jag gjort innan, Men, den mesta tiden har jag försökt banta ull lagret som jag fortfarande har kvar sen 2012 med all växtfärgad ull (kommer jag någonsin i mål?)

  • Har du funnet at du spesielt likte noen fiber/redskaper eller ikke likte noe?  Hvorfor eller hvordan?

    Framför allt är det väl kardmaskinen som jag blev vän med till slut. Där har jag lagat lite olika blandningar som har blivit till spännande garn. Jag har prövat ut en god del nya fibrer och sländorna har både blivit fler och blivit välanvända igen. Det är så mycket lättare att prova något nytt på dom.

  • Hva har du fortsatt lyst å lære eller der det noe du er nysjerrig om?  (Fiber, teknikker, metoder, redskaper)

    Fortfarande finns det massor kvar att lära och jag kan ju ännu inte allt jag försökt mig på. Mera olika effekter och spinntekniker frestar.

  • Hva er det du er mest stolt av i spinning/bruk av ditt håndspunnet garn i det siste året?  (skulle elske å se bilder her!)

    Mest stolt er jeg vel av sjalet som jeg klarte strikke av tynnt garn som jeg spann fra kardflak. Men mest fornøyd er jeg med årets kofta av svampfärgad spæl och Shetland. Den har jag använt hela tiden sedan den blev klar, en klar favorit.

  • Nevn Spinnerens Hjem slik at jeg får lettere finne det du har skrevet.

    Spinnerens Hjem!

  • Tenk litt om hva du ville ha om du vinne:  en håndtein eller fiber?  Om fiber, tenk tilbake til de forrige spørsmålene:  noe spesielt du har lyst for?  Om du virkelig har lyst for en liten redskap kan du si det også om prisklassen er omtrent det til en håndtein eller fiber.  (Det ville si, ikke en rokk.    )

    Om jag nu skulle ha turen med mig så säger jag fibrer. Bomull t ex, har jag fortfarande inte fått in i huset, eller karboniserad bambus, eller… gillar så absolut det mesta Smilefjes

  • 2 kommentarer:

    Anki sa...

    Gillar din svampfärgade tröja... förstår att den är en favorit hos dig :)
    Önskar dig en fin helg!
    Kram

    Rhonna sa...

    Mia, jeg synes at du har rett å være stolt av begge--PLUS alt annet du har gjort i 2013! Så mye har du klarte, og så langt har du kommet. :-) Jeg mener at en del av reisen og hvordan man lære mest er å ikke være redd for å prøve noe nytt, og det har du absolutt gjort i siste året. Jeg må også le litt over det med å få lagret under kontroll . . . ja, det er kanskje litt optimistisk for noen av oss. ;-)

    Jeg gleder meg virkelig å se hvordan det går med deg i 2014!