söndag 9 februari 2014

Avslappande helg

Efter en lång, men trevlig, arbetsvecka, min första som penlare, var det skönt att inte göra så mycket nyttigt på lördagen. Sociala planer var det i varje fall ingen idé att sätta upp. Jag visste jag kom till att vara trött och det stämde. Bortsett från städning och ull lus tvätt av några Hoyaplantor (hmm!!!) så fortsatte dagen med ull, pelsull alltså. Här ligger några av kamresterna, det blev faktiskt ganska mycket spill.

Nu har jag väl pyslat lite med spinning genom veckan också men jag tror jag har bestämt mig för att karda resten av ullen. I varje fall så tvättade jag all den ullen som var kvar, utan att dela upp lockarna först. Det går ju fortfarande an att dra ut dom om jag ombestämmer mig. Men det är en skön känsla nu som jag inte har någon låda med luktande, otvättad ull kvar på kontoret. (får se hur lång tid det tar innan jag fyller upp med ny…)

Mina kamrester tänkte jag kanske försöka karda ihop med höstull som jag har kvar, den gula färgen är ju överrepresenterad så den behöver jag inte direkt snåla med. Otroligt hur mycket växtfärgad ull jag faktiskt fortfarande har på lager. Tror inte längre att alla kommer spinnas till egna garn..

Det första pelsullgarnet blev jag nöjd med och det är så mycket att det borde hålla till en sjal, med pärlor igen kanske… eller så hamnar det väl på lager så som så många andra..

1 kommentar:

Lisa sa...

Tycker inte det låter som bara vila, du har ju varit otroligt flitig! Måste också säga att koftan verkligen är jättesnygg! Färgerna är så underbara.
Bra att du trivs med nya jobbet, men jag hoppas att dina dagar inte blir sådär långa jämt. Du måste ju vila också och hinna pyssla med allt pyssel :))

Kram, Lisa