måndag 3 februari 2014

Koftan är lång nog nu… men långt i från färdig

Undrar om det inte är koftan som kommer fram i kväll.. Tänker sätta mig ner och slöa framför TV’n. Det har varit en låååång dag. Nästan 11,5 timmar tog det från det jag gick ut av dörren i morse tills jag kom hem i kväll. Hoppas inte alla dagar blir riktig lika långa men det blir dom nog..
DSC_0013
Men vad ser jag nu?? Jag har bommat på ränderna nederst på ärmarna ju!!! Dom får jag nog repa upp några varv.. Vilken tur att jag ser det nu och inte när jag var färdig.
Med den sista kanten nederst är koftan 90 cm, då räcker den precis över bakdelen men behöver ingen fickor. Mönster, eller varianten av uppläggning av maskor är contiguous, som jag blev tipsad om på Ravelry. Helt klart något nytt och spännande tycker jag. Nu är det dom tråkiga varvan till listen som står för tur. Har jag tur så räcker kanske garnet..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj så mycke ränder och garnnystan att hålla reda på, du gör det bra!
Miastickar

Emilia sa...

Vilka härliga ränder!

Svalen sa...

Jakken blir nydelig!

Ann-Sofie sa...

Verkligen supersnygga färger du fått till där!