söndag 16 februari 2014

UFO uppdateringar

Det går inte så fort framåt med den här koftan. Nu har jag stickat upp hela nystanet med fransk ull och behöver mera. Kantlisterna är nästan färdiga, nästan alltså för det fattas tio varv på den sista, typiskt. Men jag ska också erkänna att det går lite långsamt för jag vet inte helt vad jag ska göra med kragen..

Istället för att börja på ett nytt garn av den franska ullen så fastnade jag så klart i något annat, hittade fra en gammal tops med Alpacka. Låter mig frestes av andras försök och den stog ju på listan över ull jag vill pröva mig på. Men ack så tunn och svårspunnen..

Ullen ser dessutom nästan orange ut i dagsljus. Den ska vara brun Baby Alpacka men inte vet jag, tror inte det här direkt er en favoritfärg, framprovicerar säkert färgen ännu mera nu mot blå bakgrund men den har massa rött i sin brunfärg, helt klart. Nå ja, blir nog färdig någon gång med den här ullen också, sen får det blir den franska..

Just nu känns det som om jag bara har halvfärdiga projekt på gång. Att överkastet inte blir färdigt i en handvändning vet jag ju men det går saktare än jag planlagt. Det har inte blivit något virkat på tåget efter dom första dagarna. Men så många timmar jobb har jag också börjat sitta och jobba på tåget. Känns inte som så långa dagar då men ännu har jag bara tagit det som plustid. Kanske jag borde lära mig att jobba lite kortare tid, gå hem lite tidigare, men det är ju så spännande och så mycket man ska lära sig..

Men 28 stk har det blivit i varje fall, den 29.e väntar att virkas fast i sista varvet. Och nu borde jag börja fästa trådar, det är ju så tråkigt när man samlar upp så dom blir så himla många.. Om jag räknar 29 stjärnor nu så har jag i varje fall gjort en 36.e del av överkastet, hur låter det? som jag har kommit ett gott stycke eller att jag har otroligt många kvar?

4 kommentarer:

Pixi sa...

Oj det var inga små ufo projekt.. så duktig du är.. superfin koftan blir, må gott =)

Bodil sa...

Det blir ei flott kofta, og så flott hekling du held på med og :)

Meta sa...


Toppen gumman !
Tröjan blir jättefin spännande och se hur halsen blir. Överkastet är ju snart klart!!!!!!! Hihihi.
Kram mamma

elle-melle sa...

Jakka kommer til å bli en favoritt når den blir ferdig, tror du ikke ? den ser veldig god ut og fargene er nydelige.
UFOer finnes det nok av her også, men lar jeg dem ligge lenge nok så rekker jeg opp med god samvittighet.