måndag 7 februari 2011

Mer till den gröna samlingen

Sist jag färgade ull var jag nog lite snål på färgen, mycket av den grå ullen blev kvar ofärgad. Men lite grönt är det ju faktiskt i den.

Och när den blev spunnen och tvinnad så fick den en lättare gröngrå melering trots allt..

Det hela resulterade med 42 gram/  104,5 m (191,75 m/hg – sport) i tretråd /kedjetvinnat.

Den passar ju lika väl ihop med dom andra gröna garnerna, så nu har jag börjat på en ny polotröja. Polokragar är skönare än sjalar tycker jag.. och garnlagrat ska slankas så tröjan är redan i starten på stickorna..

Den sista lilla snutten av den förra färgade topsen, det var bara 12 gram kvar, tog jag också och kedjetvinnade bara för att se hur färgerna blev då. Nog blev det ganska olika utseende på dom här två…

3 kommentarer:

MiA sa...

Fina garner :)

Mimmi Hek sa...

Känns som om du färgat in våren i det gröna garnet. Mycket vackert!

Janicke Lekang sa...

Nydelig garn, får følelsen av å være ute i skogen når jeg ser alle grønnfargene!!!