lördag 27 februari 2010

Jumboplassering !

  DSC_0002
Eller tröstpris heter det ju också. Jag älskar jumboplasseringar. Första platsen är för vinnare och allt är inte guld som glimmar, men tröstpriser, det är just det, en tröst och dessutom så värmer dom så där extra gott, för då känns det som om någon har tänkt så där extra mycket på mig. Och premien passar mig så helt perfekt, jag tycker ju så mycket om att sticka mössor. Åremössan har jag länge tänkt att försöka mig på efter att ha sett Kafe sticka i hela vinter ( undrar om du inte har stickat lika många av den modellen som jag har stickat av mina mössor från Sala..) DSC_0003
Vi har trampat i den samma myllan, Kafe och jag. Det var därför extra kul med en påminnelse på kortet, Misteln, vår lanskapsblomma. För mig är det en kär symbol över mina rötter, på samma sätt som Mariarosen. Efter ett långt liv i exil så blir man ännu mera glad i allt som påminner mig om ‘hemma’. I mitt kök har jag dom sista 20 åren haft en Mistel, den är från kermikern på Vallby Friluftsmuseum, men jag är osäker på om den butiken finns kvar.. när jag har hemlängtan hjälper det att tända lyktan.
DSC_0013
Tröstpriser, det får mig  att plötsligt komma ihåg en annan jumboplassering, usch så dumt att jag inte har visat den förut för den är helkul. Jag har ju som sagt mycket av barnasinnet kvar. Se på denna läckra giraff som jag vann hos Living next to me. Direkt från Kina kom den i posten tillsammans med en vacker sjal. Kul, inte sant ?
DSC_0006
Stort och hjärtligt takk till båda två för härliga premier :)

6 kommentarer:

Living next to me sa...

hei der var giraffen jo ;O) , jeg glemte smile fjes på video,n den er morsom . jeg ble betrutta da jeg fikk den men endte med å le godt ...Mus er søte på film , men ikke når de piler over ansiktet ditt med en katt etter , usj . Grattis med møsse garntrøst , nesten musegarn det "fnis" .
ha en fin helg ...

Birgitta sa...

Vad roligt att du vunnit fina priser. Garn passar väl perfekt till dej. Och den lilla giraffen var ju så söt. Förstår att du har hemlängtan ibland, men du har ju inte så förtvivlat långt från Norge till Sverige.
Önskar dej en mysig lördagskväll.
Kramisar Birgitta

Åsa! sa...

Grattis till dina fina priser! Ljuslyktan var mycket vacker. Har aldrig sett den modellen förut.

India sa...

En sådan trevlig blogg du har, och tack så hemskt mycket för din gratulationshälsning på min blogg. Så du är också dyslektiker,ja det är ett handikapp men ju mer man skriver desto bättre blir det. Jag är tredje generationen dyslektiker och min dotter har ärvt det fantastiska anlaget också. Jag tror att vi kompenserar för det genom att vara extremt kreativa istället.

cecilie-design sa...

Trøstepremier er gull det også!
Spørsmål: Du skrev på bloggen min at strikkelise var bra å ha. Jeg har ikke brukt min siden barndommen, noen tips om hva jeg kan bruke den til?

Ha en fin helg!

Uttan sa...

Så kommer här en hälsning till från Västmanland.
Vi var till Sala i dag.
Hade först tänkt åka till Västerås för att gå på IKEA men det blev inte så vilket senare visade sig var bra eftersom de stängde IKEA i dag pga. skottning av taket de utrymmde lokaler på kunder och personal för säkerhets skull.
Sala mössan det visste jag inte finns det nån särskild för Sala?
I så fall Vill Jag Jätte gärna se en sån:o)

Kram!