onsdag 2 maj 2012

Alltid för ivrig vid grillen..

Tänk att något som ska vara så enkelt kan vara så svårt. Jag kan kanske både det ena og andra, ganska nävenyttig är jag väl också, men få riktig bra fart på grillen, det! får jeg inte till. Två timmar efter avslutad middag med halvgrillade korvar går jag förbi grillen og nu är den perfekt. Nu kunde jag egentligen servera dom planerade hamburgarna som nattmat. Undrar bara när jag ska kunna få familjen att vänta fem timmar på middag när jag kommer hem efter jobb?

3 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

du -jag tror att det är fel på materialet. Jag har precis samma problem med de där grillbriketterna. De tänder ju aldrig och så äter man maten halvrå. VED - det vet man hur det funkar.

Åsa! sa...

Det där känner jag mycket väl igen :)

Lisa sa...

Ha ha ha haaa! = D Det är en konst att grilla OCH att få fart på kolen. De små tändbriketterna är himla bra, de fuskar jag med i kakelugnen ibland också. Annars rekommenderas ar elektrisk grilltändare (jag vägrar använda tändvätska, det är läskigt). Du kommer att bli en hejare på grillning!
Förresten så är väl nattamat inte att förakta ;-)

Kram, Lisa