söndag 9 november 2014

Nu är det höst på riktigt

Med hösten ankomst blir det flera innetimmar igen och det märks. Jag sitter och spinner eller stickar och försöker städa ikapp allt sen i somras. Härligt det också faktiskt. Det är mörkt ute när man kommer hem efter jobbet och helgerna tycks regna bort. Så förra helgen klippte jag av alla knoppar på en rosbuske jag har. Trodde kanske inte helt att dom alla skulle slå ut, osäker på hur stor en knopp ska vara för att den ska klara sig inne i vas.

Det visar sig att det faktiskt går bra. Den här helgen ser den så här ut. Alla utenom den allra minsta har tagit sig. De största som jag räknade med skulle blomma har nästan blommat över. Så idag tog jag alla dom andra knopparna jag hittade ute, kommer ju i varje fall inte se dom annars. Går det så går det. Det blev en riktigt stor fin bukett tycker jag. Nu är det bara att kryssa fingrarna och hoppas.

Inga kommentarer: