söndag 31 oktober 2010

Navajoply blir det inte mera av på ett tag..

Nej då, inte har jag kunnit låta bli att spinna den här helgen heller. Tillsammans har det blivit 91 gram av Merinoullen, med mina tappra försök till Navajo tvinning. Vill bara ha sagt en ting, det var tusan så mycket lättare gjort på sländan. Denna fingervirkningen, rocken och jag kommer inte helt överrenns. Misstänker att det kommer att ta lååång tid tills jag försöker nästa gång. Faktiskt borde jag inte spinna på några dagar heller. Jag har kommit på mig själv med att jag sitter och vrider snodden mot rockens riktning varje gång jag släpper ut ullen, vilket gör att jag nu har ganska ont i pekfingret och tummen på vänster hand. Inte bra, måste nog vila den muskelrörelsen några dagar..
Nu borde jag ha fått ihop 150 gram tillsammans, har ju använt 3 x 50 gram ull, men det stämmer ju aldrig. Jag har alltid mindre ull kvar på  slutet än det jag startade med. 136 gram har jag, var tog resten vägen ? Så får vi se då vad detta blir till. Hoppas att det håller till en liten fuskpolokrage. Det är i varje fall planen.

4 kommentarer:

Sjömans-Elin sa...

Navajo plying på rock: http://www.youtube.com/watch?v=JmlwtojLXI8

Har du kollat i papperskorgen? När det gäller resterna, menar jag. Det är där - eller under rocken - som mina förlorade gram hamnar. :P

Mia stickar sa...

Ja jag bara suckar och drömmer om att jag en dag ska kunna spinna garn som går ha till något!

Mimmi Hek sa...

Någon gång kanske jag också lär mig spinna. Kanske som pensionär?

Bestemor Drillo sa...

Du er helt utrolig!
Vakker farge på garnet! Hvil nå dine fingre en stund, du skal ha de lenge enda! Klem fra meg!