onsdag 23 februari 2011

639 gram…

639 gram väger den, min polotröja. Har ni någonsin försökt ta kort av er själv, utan att ta kort av just er själva ?? Inte enkelt ska jag säga, i varje fall om man inte använder självutlösaren på kameran..

Så jag ger upp och lägger tröjan ner på bordet istället.. Färdigstickad, trådarna är fästade, det är kallt inne så jag har nog på mig den resten av kvällen, för om sant ska sägas så är den faktiskt riktigt skön, varken så hård eller stickig som jag trodde den skulle bli.

Stickad i tretrådig egenhändig färgad och spunnet ull, av ljusare brasilull och gråbrun skottisk ull.  Stickor 4,5 mm.  Så blev det något användbart av denna traven alltså. Polotröjor passar mig bättre än sjalar, sån är det bara…

18 kommentarer:

... sa...

Ååå, så fin genseren din ble Mia! Veldig fin fargekombinasjon, og flotte grønnfarger.
Et imponerende stykke arbeid :)

Anita Tørmoen sa...

Nydelig genser:)

Mia stickar sa...

Oj oj en hel tröja stickad i egenhändig ull! Jag har långt dit! Fin blev den också!

Unknown sa...

Flott genser =)

Maria sa...

Snygg tröja med härliga färger! Kul att ha gjort allt - inte bara stickat den....

Emelie sa...

så mysig den ser ut! fina färger också, vad duktig du är :)

Reginas Cottage sa...

hallo mia,
eine schöne farbkombination hast du für deinen pullover ausgesucht.er gefällt mir.
wünsche dir einen schönen tag,
alles liebe regina

Åsa! sa...

Snygga färger, säger hon som älskar grönt!

Anna - stickande trädgårdsstudent sa...

Så fin den blev! Jag har bestämt mig för att snart ta mig ur koftskräcksträsket och ta och sticka mig en, men jag har (nästan) bestämt att den ska vara av egenspunnet garn så jag har lite tid på mig innan jag måste ta tag i själva stickande..

Lilla My sa...

Vilken fin tröja du gjort! Varm och skön såg den ut och grönt som är min favo färg:) Jag knåpar på med min jag också men ännu är det lite på ärmen och så kragen kvar jag ska också sticka en poolo krage.

Det visste jag inte att dom inte skickar sticklingar från EU länder! Trist för det finns ju så många fina hoyor som man bara får som sticklingar men ni är säkert många samlare i Norge också.

Har du samlat länge? Jag har hållit på sen 2007 då brakade mitt intresse lös :)
Ha det bra
Lotta

Mimmi Hek sa...

Den blev jättefin och vilka fina färger!

Bodil sa...

Flotte fargar, og flott gensar :) Er det ikkje kjekt vel å strikka seg eit plagg av garn som ein har spunne sjølv! Du har god grunn til å vera stolt over resultatet :)

Marita sa...

Så flott den ble, Mia - Et GODT stykke arbeid og stilig at du har gjort hele prosessen selv. Nydelig farger også.

4U2 sa...

Snygg och ser dessutom varm och skön ut!

Lisa sa...

Så fiin! Färgat och spunnet själv dessutom! det skulle jag vilja göra någon gång. Helst ull från egna får (men där är vi inte överens, maken och jag, hihi).
Trevlig helg!

Anonym sa...

Wow! Så morsomt å strikke et så stort plagg i egenspunnet og egenfarget! Helt imponert jeg :-)

Tone Elisabeth sa...

Flott genser nabofrun.. litt uvanlige farger til å være deg med de grå innslagene :-)

Guri sa...

Den var riktig flott genseren din!!!