måndag 18 april 2011

Virkad fint mellanverk

Jag såg på några bilder från Danmark  inne hos Lisa Matilda här om dagen. På den ena bilden var det en kudde med ett mellanverk som jag tycker var så fint. När det inte finns något mönster att gå tillbaka till, tog jag fram det nya garnet och en virknål i stället. Det går ju lika bra att spara på det man virkar, så man kommer ihåg mönstret, som det gör med ett skrivet. Nu var ju bilden litet så jag klarade inte helt räkna mig till antalet rutor som mönstret var uppbyggt av, men jag tycker nog att det blev ganska fint i varje fall. När jag först kom på hur jag skulle förstora bilden var det för sent, jag hade redan virkat en spindel i stället för den fyrkanten som var där.
 
Nu  får det här bli en fösteremsa till köksfönstret tror jag, det är ju inte bredare än 12 cm så det håller, men garnet var inte skönt att virka med. Det ser riktigt nog merciserat ut men det bara delar sig hela tiden. Resten av dom fyra nystanen får bli något annat, antagligen stickar jag något av det. Garnet heter ‘Crochet’, köpte det på Stoff och stil, 100 % bomull. Virknål 2 står det, vad blir det i Boye?
 
Lika bra att visa det riktigt stort nu om någon annan kommer på att göra det samma..

9 kommentarer:

Bente sa...

Det var en nydelig remse, med vakkert mønster! Det blir nok fint i vinduet.

Ønsker deg en fin påske!
Klem fra Bente

Anita Tørmoen sa...

Så flott mellomverk du har heklet:)

Nanne sa...

Så fint det ble, det er morsomt å lage slikt som blir litt ekstra......

Anonym sa...

dette var lekkert Mia ! men garn som deler seg er noe dritt !! du kan jo hekle en tungekant for å få den bredere.. Boye 3 tror jeg det blir uten at jeg er skråsikker..

har forresten liggende 12/3 og 12/4 om du vil ha.. jeg klarer ikke hekle mer med tynn nål.. fingrene skiker når jeg prøver.. har både hvit og ecru.. bare si fra om du vil ha !

ha en super dag.. klæm fra nord

Jorun sa...

Det ble jo riktig fint! Men slitsomt å hekle med garn som deler seg...

Birgitta sa...

Hej! Nu har nog datan tillfrisknat från sin influensa eller vd det var. Sedan krånglade lösenordet, så jag passade på att byta det också. Så nu vill jag inte veta av mer strul.
Så fint du virkar.
Kram Birgitta

LisaMatilda sa...

Har mer eller mindre haft påsklov från både blogg och dator, har bara blivit något snabbt litet inlägg då och då...
Har därför missat din fina mellanspets! Känner ju helt klart igen mönstret och är mycket imponerad över hur väl du lyckats fånga upp det! Tänk om man hade den talangen...

Bestemor Drillo sa...

Det ble riktig lekkert, men når garnet deler seg er det trasig!
Ha en nydelig helg og kos deg med hagen! Klem fra bestemor!

Unknown sa...

Supprörd fin, ser lite grövre ut, snyggt ☺👌