torsdag 2 augusti 2012

Gräsänka med arbetsryck

Igår när jag kom hem var solen framme och jag var ensam hemma så då passade jag på att måla ett lager till på nybygget i Lunden. Det regnar så ofta att det är svårt att hinna få gjort sånt dom här sista somrarna, bäst att passa på. Først framme med brunmålningen kunde jag ju lika gärna måla staket och sidorna av trappan..
Först färdig med det så kunde jag ju lika gärna måla den blåa toppen också. Och då var den blå pytsen framme. Klart att jag skulle måla fönster och dörrlisten också när jag först hade skitat till en pensel..
Framför dörren ligger det en sån gammal pall, nu blev den också ren och fin..
Slutade energin där? Nej nu närmar jag mig några trämöbler som behöver olja, sagt och gjort..
Oljan kom också till användning på den lilla fjärillen uppe vid trappan och skylten över grinden… Grinden ja, den måste ju också målas..
Så då var jag ju tillbaka där jag började, i Lunden och spaljeret som skulle målas. Där har jag ju också trämöbler, på med olja alltså. Nu börjar klockan bli sent och jag hungrig, men när jag tog i dörren till boden klarade jag inte låta bli, ha!, nymålad den också.
Så blev det ett dubbelt arbetsskift igår alltså, och idag och imorgon.. Idag har det regnat som bara det och gissa att det känns bra att se hur vattnet bara lägger så å toppen av oljan och inte tränger ner i träet. Lite mera sol, och ledigt, nu så ska penslarna fram igen.

2 kommentarer:

Meta sa...

Hej gumman !
Nu har du verkligen varit duktig. Så fint du har gjort. Grinden ser ju ut som om den vore ny. Dörren blev mycket bra. Ja, hela din underbara trädgård är som en Lisa för själen. Det är helt underbart att gå omkring där och njuta. Hoppas att du har fått lite solsken idag.
Kramis mamma

Mia stickar sa...

VAd duktig du är! Skulle du kunna komma hit några dagar? :)