torsdag 13 september 2012

Hur ska jag lagra allt nu då?

Nu, när jag är klar med den värsta färgningen i sommar, har jag hela kontoret fullt av små fryspåsar med olika färgade ulltussar. Otroligt så mycket det har blivit! Men, om jag tänker mig riktigt gott om så har jag tillsammans beställt 3,5 kg med spelull och 2 kg höstull i sommar så alla påsarna måste ju innehålla ungefär lika mycket… Nu kom det en ny låda i posten, med ytterligare 1,5 kg spelull. Gillar den bäst, den verkar inte tova sig lika mycket (konstigt, hade ju egenligen trott det raka motsatta) och är i varje fall lättare att karda. Försöker fortfarande med svamp och fläderbären är snart färdiga så jag behöver mer ull, faktiskt.

Nu har jag köpt en låda med hela 1000 godispåsar, det var det minsta dom hade hos pappersgrossisten. Men det går långsamt att fylla upp dom, hur beskriver man färgen inne i påsen, brungrågrön? Gyllen begiegulorange? Ull vill ju inte ligga i plastpåsar men fördelen var ju att jag i varje fall såg vad som var i påsen, det gör jag inte nu..  Men jag känner mig rik, efter dom första veckorna med bara gula färger har jag faktiskt nästan inte fått mer av den färgen. Här är det ett virrvarr av olika färgtoner, nästan bara dusa toner, så dom går säkert bra att kombinera med varandra. Men ullen måste först kardas, och spinnas…. bra vi går mot hösten.

1 kommentar:

Meta sa...

HEJ gumman !
Den som inte har jobb tar sig jobb heter det ju, Vilken tur att hösten närmar sig så att du har något att göra. Du har en hel del att spinna. "Spinn , spinn, dottern min.......
Kram mamma