tisdag 11 september 2012

Skogen er full av svampar…

Men färgsvampar, och då speciallt dom små bruna med röd hatt, dom hittar jag inte.. Så många giftiga svampar men färg, nej… det blir det inte mycket av..
Dom flesta svamparna slängde jag helt enkelt men några av tickorna  och taggsvamparna jag hittade har jag gjort några försök med. Både obetad og alunbetad ull, med och utan amoniak, men resultaten ser inte alls ut som jag drömde om.. Färgerna är ungefär dom samma som jag fått ut av alla växter..
Men jag ger inte upp, till helgen får jag väl ge mig ut på ett nytt skogsäventyr, för “..skogen är full av små, små, giftiga bruna svampar…” bara inte just där som jag gick..

4 kommentarer:

Bestemor Drillo sa...

For en fangst!
En liten hilsen fra meg! Klem!

Bestemor Drillo sa...

For en fangst!
En liten hilsen fra meg! Klem!

Mia stickar sa...

JAg kan bara plocka matsvampar har inte lärt mig färgsvamparna! Jag har laddat ner en svamp-app i min Iphone och där kan jag lägga in mina svampställen i GPS:en!

Hilde sa...

Veldig interessant med soppfarging, og så mange sopper du har funnet.
Herlige farger ble det!!