lördag 9 mars 2013

Temaspinning–mars

Äntligen färdig, det tog mig ju nästan en vecka att bli färdig. Nu har jag en mullig, mjuk, svart garnhärva av Lama ull som jag kan sticka av, eller kanske bara sitta och gosa med. 100 gram håller inte till den största stickningen, men en liten sjal kanske? Garnet ska i varje fall vara både mjuk och otroligt varmt.

Spinner’s home har temaspinning i 2013. Varje månad med en ny fiber och ny teknik. I mars är det Alpacka eller Lama som är fibrern och den ska spinnas tvåtrådig ‘lace’ men så tunt klarade jag inte, garnet blev bara 405 m/hg, det blir väl ‘fingered’ tror jag..

4 kommentarer:

Marit sa...

Det så flott ut. Kanskje det holder til en lue? Ha en flott helg :-)

Hilde sa...

Så nydelig! Tror ikke jeg har sett lamaull før, men garnet ditt ser helt fantastisk ut. Gleder meg til å se hva du lager av det :)

Siddis back home sa...

Det var et flott garn! Ha en riktig fin helg hos deg!

Svalen sa...

Garnet ser helt nydelig ut!
Riktig godt helg:)