lördag 31 augusti 2013

Når ting ikke helt går etter planen..

Jo, det stämmer, jag är feg. Inget extravagant här inte. Det blir grått. Nu efter sex veckors skrapande, onda handleder, axlar och vrister så ska jag äntligen börja måla. Färdig blir jag aldrig har jag förstått men färdigskrapat är det. Det fattas spackel under bordet bara men först ska jag måla allt annat. Så, bortskämd med finväder målade jag lite mer av golvet i torsdags kväll med Epoxy. Typiskt alltså men vid dom sista penseldragen kom regnet. Gissa om jag var sur på någon som trodde vinkelslipen var lösningen i helgen som var! Hade jag inte använt två dagar på att få bort allt dam som blev (trots att nästan ingen gammal målarfärg försvann!) så hade jag kanske hunnit måla en runda medans det fortfarande var varmt och sol. Ja,ja, idag skiner solen igen, golvet hade torkat upp och jag blandade 3 liter ny färg. Till verket alltså. Med liten roller, två timmar på mig och snål som en smålänning kunde jag tre timmar senare ilsket konstatera att jag snålat för mycket, en halv lite dyr målarfärg var kvar i spannen, obruklig! Sån kan det gå.. Nu vill jag bli färdig. Kanske är det därför valet lika väl blev grått, turkisblått känns väl kanske för lustig? Nu krysser jag fingrar och tår för att färgen sitter. Kommer inte ut på golvet nu så det blir inte någon uppdaterad bild, ännu.. Men om både sinne och golv är grått så är himmelen blå och det ska den vara i minst tre dagar framöver, så det så!

1 kommentar:

Hilde sa...

Godt jobbet!! Og grått blir stilig :)