lördag 30 oktober 2010

Nu tror jag jag vet vad det här är!

Det finns så många prylar och ting som jag inte anar helt vad det är. Men nu tror jag faktiskt jag vet vad det här är för något. Ja, att det inte är en blomsterampel har jag ju visst hela tiden, men många av dom där gamla grejerna hemmifrån får ju fungera som blomstativ. Den här är väl egentligen en spolhållare, det måste ju vara förklaringen på alla små hål i sidorna.

Såg någon som lagat sig en sån idag och då, vips! såg jag ljuset.Lyspære

Nu återstår frågan, har jag hjärta att klippa bort den Hoyan som växer här, den har flätat sig ut och in genom hålen så då blir det inte mycket kvar..

7 kommentarer:

Nanne sa...

Denne har du nok ofret til blomsten. En spoleholder må du nok skaffe deg på annen måte. Ha en flott lørdagskveld.

Sjömans-Elin sa...

Äh, låt blomman vara kvar och gör dig ett nytt spolställ istället. Det behöver inte vara så avancerat :)

Anonym sa...

jepp.. klipp den ned.. du vet den vokser ut igjen:))

Mimmi Hek sa...

Låt blomman vara kvar och låt någon tillverka en ny spolhållare.

Uttan sa...

Den kanske behöver klippas ner lite...
I bland mår de bara bra av det och du kan ta massor av skott av det du ansar bort.

Trevlig Helg!
Kram!

Bodil sa...

Så kult at du har eit spolestativ utan å veta om det, og så bra at du har tatt vare på det :) Ha ei fin helg :)

Meta sa...

Hej gumman !
Nu har jag varit och tittat på allt fint du har gjort. De där vantarna skulle bli varma och sköna på mina händer. Låt du din hoja vara kvar på spolhållaren du kan själv laga dig en ny. Eller ?
Kramar mamma