torsdag 7 oktober 2010

Så mycket slit för så lite..

 
Självklart var jag tvungen till att göra ett nytt försök. Fyra timmar!!! senare har jag 23 gram merinoull till, färdigtvinnat i Navajo. Så nu har jag väl 30 gram tillsammans. Men jag ska inte änns tänka tanken på att surra upp 23 gram garn runt mitt långfinger en gång till, det blev så stramt tillslut att fingret blev blått.
TVÄTTAT !!
Fyra timmar, detta tar tid. Tänk ett timmepris på 100,-  då blir ju faktiskt hektopriset 400 ,- !! Och detta gör man frivilligt! 
( trött igår kväll, menade ju ett hektopris på 16oo,-!!)

7 kommentarer:

Nanne sa...

Så flink du er. Det er godt du gjør dette fordi det er gøy, og ikke for livets opphold. Selvgjort er velgjort.

Sjömans-Elin sa...

Man får se det som avkoppling. Eller utveklig :) Fast det finns ju de som får 400 kronor hektot för sina garner också. Dessutom går det ju att få upp farten om man bara vill och övar :P

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Godt man ikke skal leve av denne produksjonen da. Men gøy er det sikkert. Flott blir det også:)
God fredag

Sjömans-Elin sa...

Förresten, om det känns bättre kan du ju alltid räkna meter istället för gram. Man blir lite gladare då.

Mimmi Hek sa...

Med det priset gäller det att sticka något riktigt fint av garnet och som du kan använda länge.

Bodil sa...

Å, så flink du er :) Dette har ikkje eg prøvd enno! Nydelege fargar.

Mia stickar sa...

Å vad jag önskar att jag var en hejare på att spinna!