söndag 3 oktober 2010

Stapeln växer och nedsatt syn..

29 stjärnor till.. 86 x 112 cm 

Nej då, jag ligger inte längre bara på soffan, jag är faktiskt uppe och går det mesta av dagen, men så plötsligt säger benet ifrån, så lägger jag mig igen.. Nu har min mormorspläd blivit 86 x 112 cm, eller 10 x 11 hexagonrutor.  Stapeln innehåller 29 till.. Jag ska bara erkänna att fastän jag har fått glasögon på näsan så klarar jag inte se när jag ska virka ihop dom med svart garn. Jag måste vänta tills det blir ljust igen.. Tycker mig komma ihåg att jag satt med en mörkbrun stickning så här års ifjol, starten på glasögonen.. Med andra ord, första tecken på dårlig syn, man undviker mörka handarbeten på hösten!

  Tack för all god hjälp, nu har jag beställt flera böcker, men inte den här som jag hemskt gärna skulle haft, svindyr och till mitt bankkontos lycka också tom i lagret, och så hittade jag ju en fin sida från Finland. Nu återstår det bara att hitta frön av plantan Persicaria tinctoria syn. Polygonum tinctorium, lite gröna fingrar och en lång varm sommar :)

6 kommentarer:

LisaMatilda sa...

Vackert täcke! Känner igen det där med ögonen. Tar av mig glasögonen, tar på mig glasögonen, letar efter glasögonen...
Bara bekymmer, men självklart bra att de finns!

Mia stickar sa...

Så fin den ser ut att bli filten! Här har du en till som har problem med synen!

Anonym sa...

Så fint teppe! Beundrer tålmodigheten din, jeg må ha litt mer variasjon :-)

Mimmi Hek sa...

Vad fin pläden blir. Det kräver tålamod.

Turid Holm Flaa sa...

Så friskt og spennende i fargene. Herlig arbeid.

Ønsker deg en riktig god uke videre. Klem

Bestemor Drillo sa...

Dette blir et fargesprakende teppe!
Briller er bare noe man må lete etter det meste av dagen, men man må ha dem! Klem fra bestemor!!