lördag 17 november 2012

Helgegleder #3

Helg, vilken glädje. Ja jobbar man i en skiftording eller turnus så är kanske inte helgen så speciell, men lediga dagar, två härliga dagar som man bara kan skrota runt och göra som man vill med, det är glädje. Här i huset är det väl städning som ligger i programmet, en liten sväng om med damsugaren. Men också vattning. Har man huset fullt med krukväxter, HOYA, så vill dom inte ha det allt för vått. Men en gång i helgen går jag runt och plockar vissna blad och gamla blomsterknoppar som har ramlat av. Ska jag vara ärlig så är dom väl egentligen husmors skräck, rent bortsätt från allt skräp så är det ofta sega fläckar som måste torkas bort för det droppar nog en god del näktar också..

Men det bryr jag mig mindre om idag när jag ser, till min GlÄDJE, att Hoya Polyneura har knoppar som väntar på att slå ut. Då är glädjen så stor att jag med nöje ska torka bort allt som måtte droppa ner på fönsterremsan.

Flera HELGEGLEDER finner du hos Vivi.

6 kommentarer:

Marit sa...

Jeg forstår veldig godt din glede over å få knopper på din hoya. Det er så gøy når det endelig skjer. I går fikk jeg en ny avlegger av Hoya carnosa fra min manns tante, og den har så mange hvite flekker på bladene. Jeg har hatt den før, men synes å huske at den var mere bare grønn på bladene. Jeg har kalt min for 'Signe' siden hun heter det :-)
Fortsatt god helg i regnet!

Vivishagerom sa...

For en flott blomst. Husker at mamma hadde en slik, og hun måtte få nabo'n til å passe den når vi var på ferie!

Kjempe hyggelig at du ville være med på min Helgegleder!

Klem Vivi

eli bella sa...

Det høres ut som du koser deg og har en fin fridag. Ha en flott helg.

Gela sa...

Hej, jag var uppe på vår veranda nyss och såg att min Hoya också har knoppar, vilken glädje!! Önskar dig en fin söndag/Gela

Inger Marie sa...

Åja Mia...så spennende å vente på slike knopper skal åpne seg:)
Fiin helgeglede:)
God søndag:))

Ranten sa...

Jeg er en skikkelig potteplantedødere, men om jeg ikke var det så skulle jeg helt klart hatt noen Hoya :)