lördag 24 november 2012

Helgegleder #4

 Vädret har varit surt och regnigt, solen har vi inte sett stort av. Som toppen på verket så hastade jag från en sida av stan till den andra för nästa möte då någon medtrafikant pekade mot mitt vänstra framhjul. Punktering!! Det var inte det jag hade tid till, det var bara och köra in på närmaste mack, parkera bilden, ringa regeringen (hjälp!!!) och börja en gåtur, sen var jag ju redan. Vad gör man?  Dagens stora glädje nu i helgen är när man vaknar och får höra att nu är däcket ordnat, bilen rullar igen som den ska, solen skiner och helgen bjuder inte på några krav. Jag ska bara vara hemma och bestämma över min egen tid, ligga i soffan och mysa med med några trädgårdsprogram på AppleTV. Fick tips igår om några videor som ligger ute på nätet, kan det bli bättre? Kanske blir det ett par sockor till, kanske blir huset städat, kanske bakar jag den smaskiga kakan jag precis läste om HÄR, en sak är i varje fall säker, jag tänker inte lämna hemmets ro på två dagar.
Flera HELGEGLEDER finner du hos Vivi.

4 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Hei Mia!
Kjempe flott helgeglede!

Hyggelig at du ville være med!
Klem Vivi

Marit sa...

Jeg skjønner godt din glede over at alt ordnet seg med bilen! Kos deg med alle tv programmene, og nyt helgen.

Ranten sa...

Når enden er god er all ting godt :)

Gela sa...

Hoppas du fin en verkligt fin helg!!! Önskar dig en fin vecka nu med/Gela