måndag 10 augusti 2009

10 ting jag ser fram till

Läste innlägget till Beate här i eftermiddags när livet kanske inte kändes helt på topp. Hon hade gjort sin hemläxa från Ane`s blogg- Hulder. Lätt för henne tänkte jag, här bara regnar det och livet är eländigt, hur ska jag kunna få tio ting på en sån lista ?? Plötsligt så bara kom det små glädjeämnen dalande ner..

1. Mamma och pappa kommer på tirsdag

2. Jag har fortfarande en veckas semester kvar

3. Dricka en kopp kaffe med min goda väninna Gro

4. Laga svarta vinbärsaft ( tycker sånt är kul..)

5. Få paket i posten ( jag vann !!!)

6. Hösten med stickning og TV ( ser ju aldrig på TV om sommaren)

7. Börja oljemålningkurs igen

8. Jobbet – börjar faktiskt längta lite efter alla där..

9. Tid till att väva färdig jullöpare ( som jag började med förra hösten …)

10. Svampkursen !

Så nu får jag kanske ta mig i kragen och göra läxa nummer två också, men det får bli i morgon,..

 

 

12 kommentarer:

Åsa! sa...

Vilken härlig lista Mia. Svartvinbärssaft är så gott, och nyttigt!

promenader på landet sa...

Mysigt att ha en sån positiv lista framför sig! Kram från Maria

miaring sa...

Hej Mia, punkt nr 11 på din lista: färga garn med äggfärg, hahahaha. Det är så enkelt! Jag kommer inte på någon blogg med färg-tips just nu men jag tittar in till dig igen, när jag hittat något till dig. kram Mia

Ane sa...

Åh, nå ble jeg kjempeglad! Jeg tror disse leksene gjør meg enda mer glad enn de gjør andre, jeg:P Så godt å høre at det hjalp på humøret!

Og ang. middagslista; du har jo virkelig perfeksjonert konseptet, høres det ut som. Fisketirsdag var en god idé, takk!

Beate sa...

Se der ja, det ble en fin liste. Det er godt å minne seg selv på at vi faktisk har mye å glede oss til. Og dersom vi ikke har det, er det jammen på tide å gjøre noe med det. Da må vi skape noe å glede oss over :) Nå er jeg tilbake på jobb. Kunne godt hatt litt mer ferie, men det er ikke så værst å være tilbake heller. Jeg er glad jeg har en jobb jeg trives i :)

plingan sa...

Vilken bra lista du fick ihop! Punkt nr 7, 9 och 10 lät väldigt roligt :)
Kram Pernilla

emmalill sa...

En sådan lista skulle man göra då och då, din verka rolig att se fram emot.

Emmalill

M sa...

Hei Mia, så koselig at du kom på besøk til meg, vil du bli med på bloggrollen?
Så fint å kunne finne ting å glede seg over, hjemmelaget saft...nammmm!!
Jeg har også noen premier å glede meg til, det er så mye hyggelig bloggen fører med seg!
Klem,M

Hobbygåsa sa...

Ser ut til at du har mye å glede deg til ja, det er godt å ha fine ting å se frem til! Hjemmelaget saft - nam nam, og pakke i posten er jo bare sååå spennende :-) Ha en fin dag!

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Grattis till vinsten!
hej fr. Koftan

M sa...

Hei Mia!
Jeg mente å spørre deg om du ville være med i bloggedamer 40+ gjengen, du har lagt deg til som medlem. Da legger jeg deg med på bloggroll?
:D
http://bloggedamer40pluss.blogspot.com
Klem,M

Maria Berg sa...

Skönt att läsa lite glädje ämne har varit på depp humör idag, tyvärr hoppas det vänder imorgon.

Vilken himla fin stjärnkofta det blivit!!! MB