tisdag 17 augusti 2010

Ärmlös och rådlös..

 

En ärm klar, tror jag, eller borde jag göra om den, fel längd? Hade kanske först tänkt mig den ännu kortare men jag ville ha en omgång med bottenmönstret före ärmhålet.. Upptäckte också ( när jag skulle fota..) att jag har lagat en extra upprepning av mönstret på bakstycket. Eftersom det är ett slit att repa upp ( sticka bakåt..) så tror jag faktiskt bara jag stickar lite mer på framstyckena. Det betyder dock att armhålet blir lite större.. Suck, borde nog repa upp.. eller.. Kanske den blir färdig till nästa sommar.. Borde verkligen lova mig själv att sticka efter mönster!!

4 kommentarer:

Birgitta sa...

Aldrig roligt att sticka baklänges. Det tar ju sån tid.
Du finner säkert på råd.
Kram Birgitta

Anonym sa...

du, legg vekk den der nå og kos deg med noe nytt en stund.. så henter du det frem når du er klar.. da har du sikkert en nye ide også på hvordan det skal gjøres.. alt til sin tid, sier jeg :)

klem fra mæ

Birgitta sa...

Hej Mia! Vi kan byta kort vi också, bara jag hinner göra dom först. Fast det tar nog lite tid.
Kram Birgitta

Mia stickar sa...

Så synd att det blev fel, den ser ju så fin ut, hoppas det funkar med att sticka på framstyckena!